Chapter 10

Helt plötsligt märker jag att Justin reser sig från gungan och börjar gå men jag satt kvar tills jag insåg att jag måste springa efter. Jag reste mig snabbt och så inte Justin någon stans så jag sprang automatiskt mot han hus. När jag hade sprungit halvägs såg jag Justin sitta lutad mot ett träd vid trottoaren. Jag sprang fram till han och såg att hans ögon var svullna. När jag var så pass nära slängde jag mig i hans famn och kysste han. Till en början var han nog chockade i med att han kysste tillbaka efter en stund.

-       Vet du vad Justin jag gillar dig med…

 
 

Jag vaknade på morgonen utav ett högt skrällande ljud och smällde till väckarklockan som ringde bredvid mig. Måndag. Det betydde en ny vecka i skolan och även om det vanligtvis hade varit rena tortyren så kunde jag inte vara på dåligt humör idag. Det gick inte, jag var alldeles för glad och kanske rent utav euforisk. Så istället för att släpa mig upp ur sängen är det bättre att beskriva det jag gjorde med att studsa upp. Det var väldigt sällan jag var så här glad på morgnarna men efter det som hade hänt igår, hade det hade nog varit mer konstigt om jag inte hade varit så glad som jag var. Jag gick fram till garderoben och drog fram en oversize tröja med ett para tajta jeans, eftersom det var höst var det också ganska kallt ute och jag älskade att ha sådana sköna stickade tröjor då. Jag sprang ner för trappan och hoppade in i köket samtidigt som jag nynnade på någon låt jag hade hört när jag fortfarande bodde i Texas. Jag tog fram frukosten och stod upp och åt den även om jag vet att mamma hatar när jag gör det, och precis som om hon hört på något sätt att jag tänkt på henne kom hon ner för trappan och gick in i köket för att pussa mig på kinden innan jag hann backa undan. Hon log mot mig och såg sedan på mig med en konstig mamma blick.

-          Värst vad du var glad i dag då, sade hon när jag åter hade börjat nynna på låten.

-          Ja, jag vaknade väll på rätt sida för en gångs skull, svarade jag.

-          Tack och lov för det, sade hon för sig själv precis som om hon trodde att jag inte skulle höra..

-          Vadå? Jag brukar väll vara glad på morganarna, sade jag förvånat.

-          Ja, vi säger väll det gumman, sade hon bara och lämnade köket.

-          Tack för den, mumlade jag tyst för mig själv. Jag såg upp mot klockan som hängde i köket och jag såg att det var dags att göra mig färdig så att jag inte skulle missa bussen. Disken satte jag ner i diskmaskinen och sprang sedan upp för trappan för att sminka mig. jag sminkade mig bara lätt och tog sedan min väska för att springa till bussen. Det blåste ute och jag var tvungen att hålla i min mössa så att den inte skulle flyga iväg. När jag kom fram till busshållsplatsen stod Michelle redan där.

-          Hej, sade jag glatt och log mot henne.

-          Hej, sade hon glatt tillbaka och log mot mig. Jag hoppade och såg efter Michelle och satte mig ner bredvid henne.

-           Har du hört det om Justin Bieber, sade hon och såg med stora ögon på mig. Jag ryckte till av hans namn men försökte att inte visa det.

-          Nä, vadå? Svarade jag bara i stället.

-          Han ska ha kysst en okänd tjej utanför en lekplats här i Atlanta, sade hon och jag stelnade till. Hur kunde hon veta om det? Jag trodde inte att det var någon som hade sett oss? Men eftersom någon nu hade sett oss betyder det att jag förmodligen snart skulle vara känd över hela världen som Justin Biebers nya flickvän och det var inte något jag ville.

-          Hur vet du det? sade jag och ångrade mig direkt. Jag borde kanske ha spelat lite mer entusiastisk än jag var men det här kom lite som en chock för mig och jag var oftast inte jätte bra på att handla smart när jag inte var bered på det. Michelle märkte det och såg konstigt på mig innan hon svarade:

-          Alltså det är över hela internet, alla vet om det. Ja, förutom du då, sade hon men på något vis lyckades hon att säga det utan att låta elak. När jag bara fortsatte att kolla på henne med en frågande blick tog hon upp sin mobil.

-          Jag ska visa dig. Hon gick in på någon fansite om Justin och klickade upp den senaste upplagda bilden, och ja, mycket riktigt var Justin där när han kysste mig på lekplatsen. Bilden var förmodligen tagen från långt avstånd med en mobilkamera och som tur var, var inte mitt ansikte med på någon utav bilderna som Michelle klickade upp. Hon gick in på en annan sida och visade exakt samma bilder igen och rubrikerna var ungefär densamma på var enda bild. Vem är Justins nya tjej? Justin kysser okänd tjej! Har Bieber en hemlig tjej? Ja, de flesta artiklarna och rubrikerna gick ut på frågan vem jag var. Jag tog hennes mobiltelefon och fortsatte att bläddra igenom bilderna.

-          Herre gud, mumlade jag.

-          Va?

-          Jag menar Herre Gud!, halv skrek jag och såg på henne med lika stora ögon som hon sett på mig med innan. Jag kände själv hur falsk jag lät men Michelle verkade inte märka något.

-          Jag vet, alltså vet du hur stort det här är för mig! sade hon.

-          Jag vet alltså det här är den största grejen på evigheter, sade jag och försökte att spela med.

-          Ja alltså… sade Michelle och fortsatte att babbla på medans jag slutade att lyssna. Jag lät henne prata på de sista minuterna som var kvar till skolan innan vi skulle hoppa av. Hon pratade verkligen hela tiden och hon verkade inte ens märka att jag hade slutat prata, men det var i för sig bara skönt för min del. Bussen stannade vid skolan och vi hoppade av. Jag sade hejdå till Michelle och gick till mitt skåp där Liam redan stod och väntade på mig så att vi kunde ha följe till matten.

-          Hej, sade jag.

-          Hej, sade han log mot mig.

-          Så hur har din helg varit, frågade jag honom mest bara för att ha något att prata om samtidigt som jag tog ut mina böcker ur skåpet.

-          Helt okej, jag har spelat en match bara, sade han.

-          Jaha, vad spelar du? Frågade jag och började gå mot mattesalen.

-          Football, sade han (amerikansk football) .

-          Oj, är inte det en jätte tuff sport, alltså man skadar sig ganska mycket va?

-          I början gör det ganska ont på de första matcherna och sådant men nu är jag van och det är bara ibland som jag får en tackling där jag skadar mig.

-          Ja, men spelar du i skolans lag?

-          Jaja, sade han precis när vi kom fram till matten. Vi gick in och satte oss ner och läraren började babbla på om massa olika mattesaker. Jag slog dövörat till och tillbringade lektionen med att rita i mitt block.

 

LUNCH

-          Jag fattar inte varför det här är så stort för dig, sa Liam till Michelle när vi satt och åt en väldigt tveksam kycklinggratäng. På något sätt hade Michelle lyckats styra in samtalet på Justin och hans hemliga tjej igen. Jag suckade för mig själv och petade med min gaffel i maten. På ett sätt ville jag säga till de att det var jag som var den tjejen, men samtidigt så var jag rädd för att ryktet skulle sprida sig så att pressen skulle få reda på det och det var det sista jag ville. Vi hade inte ens varit på en riktig dejt än och då skulle det kännas fel att säga att vi var ihop inför hela världen, för det var det vi skulle bli tvungna att göra tillslut om vi faktiskt blev ihop. Gå ut med det offentligt. Jag reste mig upp för och tog min tallrik för att gå. Liam och Michelle såg efter mig när jag gick men kände nog att det inte var lönt att följa efter. Det goda humöret jag hade haft i morse när jag vaknade var som bortblåst. Allt jag ville var att gå hem, men jag kände att det inte var lönt att skolka andra veckan i en ny skola. Istället gick jag bara ut på skolgården och satte mig ner på en bänk. Jag behövde verkligen prata med Justin och det nu. Därför tog jag upp min mobil och slog hans nummer…

 


Så tionde kapitlet ute, glöm inte att komentera vad ni tycker och tänker och jag hoppas att ni gillar det! <3

/Nathalie

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0