Chapter 11

Liam och Michelle såg efter mig när jag gick men kände nog att det inte var lönt att följa efter. Det goda humöret jag hade haft i morse när jag vaknade var som bortblåst. Allt jag ville var att gå hem, men jag kände att det inte var lönt att skolka andra veckan i en ny skola. Istället gick jag bara ut på skolgården och satte mig ner på en bänk. Jag behövde verkligen prata med Justin och det nu. Därför tog jag upp min mobil och slog hans nummer…

 

 

Men han svarade inte i mobilen så jag gick tillbaka till skolan. Efter en lång och riktigt irriterande dag var jag äntligen hemma. Jag gjorde ett litet mellanmål som bestod av en knäcke macka och ett glas mjölk. När jag hade ätit upp satt jag ner disken i diskmaskinen och gick upp på mitt rum. När jag kom in på mitt rum satte jag på musik och började dansa och sjunga med. Helt plötsligt ringde min mobil ringde så jag sänkte volymen och svarade.

 

(Lilly/Justin)

 

-          Hej Lilly här.

-          Ja hej det är Justin.

-          Oh hej, jag ringde dig innan idag men du svarade inte?

-          Nej jag vet jag hade någon intervju men jag undra om du vill träffas vi måste snacka om någon sak!

-           Okej vad sägs som att jag kommer till dig så kan vi snacka.

-          Ja det blir jätte bra då ses vi om en halvtimme eller?

-          Ja det blir jätte bra.

-          Hejdå.

-          Hejdå.

Ja jag blev lite nervös när Justin ville snacka om något med mig undra om det var något jag hade gjort. I alla fall jag borsta igenom håret en extra gång satte på lite mer mascara och tog på mina ytterkläder sen började jag att gå mot Justin. När jag var framme så knacka jag på dörren och till min förvåning var det inte Justin som öppna utom en mörk och ganska storkille.

 

-          Hej jag heter Lily och söker Justin, sa jag lite osäkert. Han kollade lie misstänkt samt på mig innan han brast upp i ett leende och omfamnade mig i en stor bamse kram.

-          Hej vad kul att äntligen få träffa dig, jag är Kenny Justin livvakt, sa Kenny som tydligen var Justins livvakt.

-          Kul att få träffa dig med men hur vet du vem jag är, sa jag lite smått chokad.

-          Justin har pratat om dig så mycket dom senaste dagarna han har till och med pratat i sömnen med dig, sa Kenny.

Jag sa inget utan skrattade lite smått och gick sedan upp på Justin rum. När jag kom upp knackade jag lite lätt på dörren och hörde att någon mumlade kom in. När jag gick in i rummet vände sig Justin om från datan och kollade på mig med ett leende som jag besvarade med ett stort leende. Jag gick fram till honom och kramade han och han besvarade kramen innan jag satte mig ner i hans säng.

 

-          Jo det var en sak jag ville prata med dig om, sa Justin nervöst.

-          Jo jag vet du sa det men vad? Sa jag lite nyfiket men ändå nervöst.

-          Jo det är så att du vet när vi ja..du..vet kysstes igår var det någon som han ta foto på det och nu är det ute över hela internet men man ser inte ditt ansikte bara mitt, sa Justin.

-          Ja jag vet jag såg det i skolan idag, sa jag och kollade ner i marken. Det var nu han skulle säga att det inte kommer funka mellan oss och det var bar om vi bara var vänner.  Jag fick en lite klump i magen som bara växte och växte.

-          Och det är nu du vill att vi bara ska vara vänner, sa jag och kände mig dum och korkad.

-          Nej nej absolut inte jag ville säga att jag vill utveckla det vi har till en högre nivå, sa Justin och jag blev chockad men ändå glad samtidigt.

-          Som pojkvän och flickvän, sa jag medan han satte sig på sängen bredvid mig.

Han kollade mig djupt in i ögonen och jag försvann till en annan värld. Hans ögon var speciella för varje gång man kollade in i dom så drunknade man i dem.

-          Ja som pojkvän och flickvän, sa Justin. Jag bara satt kvar och kollade han rakt in i ögonen.

-          Lilly vill du bli min Shawty, frågade Justin.

-          Ja det är klart jag vill, svarade jag lite ivrigt men hann inte tänka mer på det innan jag hade Justins läppar emot minläppar. Det var inte första gången jag kände hans läppar massera mina men denna gång var helt klart betträ än dom andra för nu var jag Justins och bara Justins. När vi sedan avbröt kyssen förklarade Justin att han inte vill gå ut med det offentligt än för att då skulle jag bara få massa Hotmail ifrån hans fans och det hade jag stor förståelse till. Själv ville jag inte heller gå ut med det för jag var inte redo att visa världen att jag var tillsammans med Justin Bieber och jag var inte beredd på att få massa Hotmail från arga fans.

Justin och jag bestämde oss för att gå ut och köpa glass och bara njuta av varandras närhet.

Efter en hel eftermiddag/kväll tillsammans följde Justin mig hem och innan jag öppnade dörren drog han in mig i hans famn och viskade ’’du är min nu och bara min’’ och jag rodnade lite lätt men det var ju klart att Justin skulle märka det så han drog bort en hårslinga från mitt ansikte och satte handen på min kind och strök den lätt med sin tumme innan han kysste mig. Vi sa hejdå  och sen så gick jag in.

 

 

Michelles perspektiv

 

Jag var på väg till Lilly för att fråga om hon ville med till McDonalds för att ta en snabb middag och bara va med varandra. När jag är ett steg från hennes uppfart ser jag två stycken stå och kyssas och ser direkt att det var Lilly men jag kunde inte se vem killen var i med att han hade ryggen vänd mot mig. När dom avslutar kyssen hoppar jag snabbt in i närmsta buske för att inte förstöra det fina ögonblicket mellan dom. Jag hör hur ytterdörren stängs och jag kan gå fram. När jag är på väg mot Lillys dörr krockar jag med en person som jag kunde känna igen på en mils avstånd. Det var inte sant. Hur kunde hon? Hon visste att jag var djupt förälskade i honom. Det var Justin. Justin Bieber. Jag kollade upp på honom och mumlade et t förlåt innan jag sprang i väg med tår fyllda ögon.


Ja då var äntligen Chapter 11 ute jag är jätte ledsen att det inte kom ut igår men jag hade jätte ont i min tumme (där jag har gips för tilfället och hela vägen upp till armbågen) och mådde skit men hoppas ni förstår.

I alla fall glöm inte att kommenter vad ni tycker så vi vet om vi gör något fel och var inte blyga vi tål kretik <333

- Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0