Chapter 6

Jag kunde inte riktigt förstå att det var den killen var Justin Bieber. Jag menar, han verkade ju så normal. Men på något vis var han endån så olik alla andra killar jag någonsin träffat. Jag såg ner på Luke som gick vid min sida. Han gick glatt fram på gatan samtidigt som han höll mig hårt i handen. Ja, jag hoppades verkligen att det här inte var sista gången jag träffade Justin.
 
 

Lördag

Musiken dunkade i mina öron och jag sprang i takt till den. Det var länge sedan jag hade varit ute och joggat och det märktes. Min kondition var inte alls som den brukade och jag riktigt tänkte på hur jag skulle andas, in genom munnen och ut genom näsan, in genom munnen och ut genom näsan. Det var de orden som gick genom mitt huvud för att göra allt för att hålla borta smärtan i sidan av magen. Även om jag försökte att fokusera på andningen var det ett namn som hela tiden lyckades pressa sig in i min hjärna, Justin. Jag försökte låta bli att tänka på honom, men det var så svårt och varför skulle jag inte tänka på honom? Han var en snäll, söt och rolig kille som jag kom bra överens med. Vad var det för fel med det? Nä inget, precis. Så om jag ville ringa honom så var väll det lugnt för han var bara en kompis.   Jag fortsatte att jogga och försökte att lägga tankarna om Justin bakom mig. När jag såg huset framför mig spurtade jag och sprang allt vad kunde de sista 20 meterna. Jag flåsade när jag kom fram och jag raka vägen in i huset för att duscha.

När jag kom ut ur duschen virade jag en handuk runt huvudet och en annan runt min kropp. Jag tog upp min mobil telefon från skrivbordet och såg att jag hade ett missat samtal från Justin. Hm, vad ville han? Han kanske bra ville fråga om Luke ville träffa Jazmyn igen? Jaja, det var kanske bäst att jag ringde till honom. Jag slog in hans nummer och ringde, tre signaler gick fram innan han svarade.

-          Hej det är Justin, sade han när han svarade.

-          Hej, det är Lilly. Eh, du hade ringt? Sade jag.

-          Ja, jag bara undrade om du ville kolla på en film med mig sen?

-          Eh, javisst. När vill du att jag ska komma?

-          Du kan väll komma vid halv sju tiden?

-          Ja, det låter jätte bra.

-          Men då ses i hemma hos mig sen.

-          Okej eller vänta! Sade jag.

-          Ja? Sade han.

-          Ska jag ha ätigt innan jag kommer?

-          Nä, jag fixar mat också.

-          Okej, men då ses vi halv sju, sade jag.

-          Ja, hejdå, sade han.

-          Hejdå, sade jag och lade på. Hm, jag kollade på klocka och såg att den var fem vilket betydde att jag hade exakt en och en halv timme på mig innan jag skulle vara hemma hos honom. Jag gick in i badrummet igen och tog fram hårfönen och fönade håret torrt, sedan gick jag till min garderob för att välja några kläder. Vad skulle jag ha på mig? Kunde jag komma i bara mjukisbyxor eller var det för slappt? Jaja, vi skulle bara se en film, jag kunde lika gärna sitta bekvämt i mjukis samtidigt. Jag tog fram mina mjukisbyxor, ett linne och en munk jacka. Mitt hår var tovigt igen så jag tog fram min hårborste och redade ut tovorna från mitt hår och satte upp det i en enkel knut. Jag ställde mig framför spegeln och granskade mitt ansikte innan jag tog fram min sminkväska. Ja, jag vet att det var fånigt att sminka sig för en hemmakväll där jag ändå bara skulle ha mjukis på mig, men ja, jag skulle faktiskt hem till en kille och även om det inte var något på gång mellan mig och Justin ville jag ändå se bra ut. Så jag tog bara på lite mascara innan gick och satte på sängen och drog fram datorn.

 

En timme senare var klockan kvart över sex så jag gick ner för trappan och ut i hallen och började ta på mig skorna när mamma kom ut från köket.

-          Och vart är du på väg? Frågade hon.

-          Jag ska till Justin och se på en film.

-          Jaha och hur hade du tänkt ta dig hem sen? Frågade hon igen och granskade mig noga från topp till tå.

-          Jag går, det tar bra tio minuter och skulle det bli något problem så ringer jag bra dig, sade jag och öppnade ytterdörren och ropade ett snabbt hejdå innan jag slängde igen dörren bakom mig. Det var kallt ute så jag snabbade på stegen för att komma snabbare fram till Justin snabbare. När jag väl kom fram ringde jag på dörrklockan och hörde signalerna inifrån huset. Dörren öppnades och Justin uppenbarade sig i dörröppningen.

-          Hej, kom in, sade han och jag klev innanför dörren. Det var lika fint som förra gången jag var här.

-          Okej, vilken fil hade du tänkt att vi skulle se? Frågade jag.

-          Bredvid tv´n finns det en hylla med massor utav filmer så du kan väll gå in och titta om du vill?

-          Ja, sade jag och gick in i hans gigantiska vardagsrum. I bokhyllan var det mycket riktigt massor utav filmer, där var komiska, romantiska, skräckisar och actionfilmer, det var så mycket att välja mellan men tillslut fick jag syn på Scream 1.

-          Åh, kan vi inte se den här, sa jag och sträckte fram filmen till Justin.

-          Den här? Sade han frågande och såg på mig.

-          Ja, jag har aldrig sett den förut, sade jag.

-          Aldrig? Då måste vi se den, sa han och gick fram till dvd och började fixa med filmen.

-          Det står pizza ute i köket så du kan bar gå ut och ta så länge, sade han.

-          Ska vi äta här inne? Frågade jag.

-          Ja, jag tänkte det. Jag gick ut i köket och skärde upp pizzan och lade den på en tallrik och tog fram ett glas och hällde upp coca colan som stod på bordet. Jag tog tallriken och gick in och satte mig i soffan.

-          Okej, jag ska bra hämta lite pizza så sätter vi igång filmen, sade Justin. Jag nickade och hörde hur han höll på i köket. När han kom tillbaka flyttade jag mig lite så att han skulle få plats även om det i gentligen var onödigt med tanke på storleken soffan hade. Han tog fjärrkontrollen och tryckte igång filmen. Jag tog en klunk av drickan för jag visste ju inte hur lång tid det skulle ta innan jag skulle våga dricka igen. Jag var inte så rädd i början men helt plötsligt dök personen med masken upp på skärmen och jag blev så rädd att jag hoppade till och lyckades tappa pizzabiten som jag höll i handen i knäet. Jag vände mig om mot Justin och såg hur han satt och skrattade åt mig.

-           Ursäkta, men jag tyckte kanske att det var läskigt, sade jag lite stött samtidigt som jag tog bort pizzabiten från mitt knä men det var svårt att inte flina när skrattade så mycket.

-          Sluta, det är inte roligt, sade jag medans det blev allt svårare att hålla skrattet borta.

-          Jo, det var jätteroligt, skrattade han och vek sig nästan dubbelt. Tillslut kunde jag inte häller hålla mig längre och började skratta jag med. Jag skrattade inte så mycket utav vad jag hade gjort utan mer föra att… ja, för vad i gentligen?

-          Vänta jag måste bara gå på toaletten, sade jag och reste mig upp.

-          Den är den första dörren till höger när du kommer in i hallen, sade han.

-          Okej, tack, sade jag och gick mot hallen. Jag hittade toaletten direkt och jag var inte ens förvånad när jag såg vilket stort och lyxigt badrum han hade. När jag var färdig ställde jag mig framför spegeln och tog lite kallt vatten och duttade det i mitt ansikte innan jag gick ut igen. Jag gick ut från badrummet och in i vardagsrummet igen och Justin såg upp från sin mobiltelefon och log mot mig.

-          Så, då kan vi sätta igång filmen så att jag hinner hem innan mamma blir riktigt orolig, sade jag och satte mig tillrätta i soffan.

-          Annars kan du bara sova över här? Sade Justin.

 


Sjätte kapitlet av Stuck in the moment, hoppas att ni gillar det och komentera gärna vad ni tycker <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0