Chapter 7

Previous 
Jag gick ut från badrummet och in i vardagsrummet igen och Justin såg upp från sin mobiltelefon och log mot mig.

-          Så, då kan vi sätta igång filmen så att jag hinner hem innan mamma blir riktigt orolig, sade jag och satte mig tillrätta i soffan.

-          Annars kan du bara sova över här? Sade Justin.

-          Eh, ja det kan jag väll, sade jag.

 

-          Bra, då kan vi kolla på filmen i lugn och ro, sade Justin och satte sig tillrätta i soffan. Jag drog undan kudden som jag hade råkat sätta mig på och lade den ner bredvid mig i stället och drog upp mina ben i soffan innan jag också satte mig tillrätta. Filmen började igen och jag vet att det kanske var glyttigt att vara rädd för en gammal skräckis men jag kunde inte låta bli att bli rädd och hoppa till i vissa scener. Det slutade med att jag satt nästan i hopkurad till en boll så att det skulle vara lättare att täcka för ögonen.

-          Fryser du, frågade Justin plötsligt och såg på mig med en frågande blick.

-          Nä, filmen är bara lite läskig, sade jag och kände hur en svag rodnad började hetta i mitt ansikte.

-          Men kom hit och sitt här med mig istället så är det inte lika läskigt, sade Justin. Jag såg på honom lite chockat innan jag tveksamt flyttade mig närmare, och lutade mig mot honom. Jag försökte att fokusera på filmen, och jag måste medge att den inte var lika läskig längre, men det kanske berodde på att det ända som jag satt och tänkte på nu, var hur nära vi satt bredvid varandra. Jag kunde bokstavligen känna hur han andades och om jag skulle suttigt lite närmare honom skulle jag nog känt hans hjärtslag också. Helt utan förvarning känner jag hur han lägger sin arm om mig. Det kändes som om fjärilar flög runt i min mage och jag förstod hur bra det uttrycket i gentligen var för det var precis så det kändes för mig just nu. Jag såg upp på honom och betraktade han i smyg, hans ögon var verkligen chokladbruna och till och med från den här vinklen såg han riktigt bra ut. Jag slet blicken ifrån honom innan han skulle komma på mig, för nog hade det varit lite pinsamt, och såg på tv:n igen där ghost face precis dök upp. Jag tryckte mitt ansikte mot Justins arm och höll min ena hand för ansiktet så att jag skulle slippa se på tv skärmen där någon tjej (tror jag) blev köttad till döds. Kalla mig tjejig men jag var inte direkt något stort fan av skräckfilmer, därför blev så rädd varje gång något räligt hände på tv:n. Jag särade lite lätt på mina fingrar så att jag kunde se ut på tv skärmen och såg att det inte var över än så jag tog snabbt för handen igen och blundade, samtidigt som jag kände hur Justins grepp om mig hårdnade lite. Jag kände värmen från hans kropp och jag kände mig så trygg i hans famn utav någon anledning.

-          Säg till om det blir för läskigt, viskade han i mitt öra. Jag rös till av hans andetag och vände mig mot honom så att jag nu såg upp på honom.

-          Nä det är lugnt, jag måste kunna skryta om att jag har sett Scream utan att ljuga, sade jag och flinade mot honom. Han såg mig in i ögonen och det var svårt att slita blicken från honom. Sedan gjorde han något som jag inte alls var beredd på. Han lutade sig fram mot mig och pressade sina läppar mot mina och jag kunde inte göra annat än att kyssa honom tillbaka. Hans läppar var mjuka och jag måste säga att han var jävligt bra på att kyssas. Även om det var väldigt skönt kändes det ändå väldigt fel. Jag menar, jag kände knappt killen och här satt vi och hånglade i hans soffa. Hans läppar fortsatte att massera mina och jag sköt undan mina tankar om rätt och fel och lade min hand bakom hans nacke. Det var så enkelt att bara kyssa tillbaka honom. Han drog sig undan en bit för att andas precis som om han blivit andfådd och jag förstod honom, jag hade inte heller kunnat andas jätte mycket under den kyssen.

-          Det var… Sade Justin men tycktes inte riktigt hitta de rätta orden och jag bara nickade och log, ett förmodligen ganska läskigt leende, mot honom.

-          Ja, sade jag, och det var precis som om det ordet räckte för att beskriva kyssen med. Jag log mot honom och lutade mig mot honom igen, när jag sedan såg på tv:n såg jag att eftertexterna hade börjat rulla.

-          Ska vi titta på vanlig tv istället? frågade jag Justin.

-          Ja, det kan vi göra, sade han och sträckte sig efter fjärrkontrollen för att byta till tv istället. Någon utav bondfilmerna kom upp på tv skärmen och jag lade mig tillrätta i Justins knä. Det var en film som jag hade sett förut så jag låg istället och tänkte på vad som precis hade hänt. Hade jag verkligen kysst Justin? Jo, jag hade nog det. Men var det rätt gjort utav mig? Tankarna for runt i mitt huvud om jag hade gjort rätt eller fel och vad jag skulle gör här näst? Jag hade verkligen ingen aning. Tankarna yrade ihop sig till en enda röra och det gjorde mig helt trött i huvudet. Jag försökte att skjuta alla de tankarna åt sidan och fokusera på filmen i stället. Men det var precis som om det var ett kryphål in till mitt huvud där de kom in igen. Justin tog min hand och smekte med tummen över handryggen i en sövande rörelse. Jag kände hur mina ögonlock började bli tunga och jag försökte att hålla mig vaken en liten stund till men ganska snart somnade jag i Justins knä.

 


Förlåt för ett kort kapitel men nu börjar det i alla fall hända lite saker :)

Hoppas ni gillar det och glöm inte att komentera<333

/Nathalie

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0